christina tipsar

förövrigt har det hänt ganska mycket på de senaste två åren, jag har:
- träffat mitt livs kärlek? (fan vad romantiskt det låter)
- börjat gymnasiet
- träffat en massa koola människor wooh
- bytt hårfärg och längd ett antal gånger
- varit utomlands (spanien, usa, wales, kroatien)
- upptäckt en massa bra band! jag har hittat min musikgenre.

nu känner jag att jag bara måste skriva ner de viktigaste musikupptäckterna under de senaste två åren:

image23

Sublime
Ska / Reggae / Punk Rock
jag kan utan tvekan säga att Sublime är mitt favoritband alla kategorier. vad jag än hittar för ny musik, kommer jag alltid att gå tillbaka till att lyssna på dom.

image24

The Aquabats
Punk Rock / Ska / ???
ett av världens cpigaste band men också ett av världens bästa. de klär ut sig i superhjältekostymer på varje spelning. har inte sett dom än, men får jag chansen är det bara ett måste!

image25

Capdown
Skacore
underbart, skitbra band som tyvärr splittrades hösten 2007. de äldre låtarna är bäst, då dom hade mycket mer sax, koolt som fan!

image26

Skindred
Reggae / Metal
coolaste blandingen av musikstilar! en genre som jag aldrig hört förut, men som är bättre än vad den låter. finns inte så mycket att säga, men helt klart ett band värt att kolla upp.

image27

Rage Against the Machine
Punk / Rap / Funk?
ett band som kanske är lite för politiska för min smak, men musiken är sååååå bra. det här bandet är #1 på listan av band jag vill se. har hört rykten om att de ska återförenas lite grann och spela på en festival i slutet av sommaren.. hm, om det är sant så ÄR jag där.

image28

Cypress Hill
Hip Hop / Rap
jag brukade vara lite småskeptisk mot hiphop, jag menar, kul att lyssna på band som bara har texter om cash, brudar och feta bilar. så brukade jag iallafall tänka innan jag upptäckte cypress hill. fett roligt band som sjunger om att vara höga och chilla typ haha. det var också genom dom som jag upptäckte genren hiphop på riktigt.

tada! det är är långt ifrån alla mina favoritband, det här är helt enkelt de band som öppnade upp för en massa annan bra musik.

Kommentarer
Postat av: M A R I A

åh va glad jag blev när du sa att jag skrev roligt :) Det är inte varje dag man hör det vill jag lova..
Tack för att du tog dig tid..
Kram

2008-01-13 @ 23:38:40
URL: http://mariiaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0